Když jde člověk po ulici, míjí tu různé obchody. Některé z nich ho třeba ani trochu nezajímají a ty tedy míjí bez povšimnutí, u těch dalších nahlédne do výlohy a do některých třeba i vstoupí, aby si tam něco pořídil. A když si tu něco pořizuje, možná ani netuší, že jenom kousek odtud je v postranní uličce obchod podobný, ve kterém by možná pořídil to samé nebo ještě lepší výhodněji. A tak si na něm v některém z obchodů namastí kasu, jak se říká, zatímco v jiném, tom opomenutém, ne.
A když se nad tím zamyslíme, funguje to na internetu vlastě úplně stejně. I zde jsou obchody, tedy e-shopy, které bojují o přízeň internetové veřejnosti, a to právě proto, aby si na návštěvnících vydělaly. Jenže zatímco jsou některé z nich dobře vidět a mají tím pádem návštěvnost zajištěnou, u jiných to ani zdaleka tak slavné není. Záleží hlavně na internetových vyhledávačích, jak tyto který e-shop veřejnosti nabízejí.
A když se některý z podobných obchodů netěší žádoucímu zájmu veřejnosti, protože není ve vyhledávačích dobře umístěný? Pak musí vsadit na optimalizaci pro internetové vyhledávače, aby se to změnilo.
E-shopy založené na platformě Drupal SEO dokáže zdokonalit třeba i natolik, že se stanou jedněmi z nejpřednějších nabídek vyhledávačů, a když mají přední pozici, každý si jich všimne. A podobně umí zajistit dokonalou pozici SEO Prestashop.
Optimalizací pro internetové vyhledávače se prostě zbaví web nedostatků, které má z pohledu kritérií, jimiž se řídí internetové vyhledávače, a tím je mu zajištěna vyšší návštěvnost, jež je prvním z předpokladů úspěšného internetového obchodování. A proto na ni obchodníci často sázejí.
Protože bez optimalizace mnohé nabídky nevyhnutelně a nenávratně zapadnou mezi e-shopy konkurenčními, neprosadí se a nemají šanci na úspěch. Což si nikdo z internetových obchodníků nemůže dovolit.