BMW je zkrácený výraz pro Bayerische Motoren Werke AG. Hlavní sídlo této německé automobilky se nachází v Mnichově. Pod značku BMW patří ještě další světoznámé značky prvotřídních automobilů, jako je Mini a Rolls-Royce. Celý koncern zaměstnává kolem 120 000 zaměstnanců. Zajímavostí je, že modrobílé logo značky je stylizované do bavorské vlajky a symbolizuje výrobce motorů do letadel. Počátky společnosti se začaly psát v roce 1916, kdy se spojily dvě německé společnosti Rapp Motorenwerke a Gustav Otto Flugzeugwerke.
Z těchto firem vznikla Bayerische Flugzeugwerke. Jen o rok později se firma přejmenovala na dodnes používaný název Bayerische Motoren Werke, což v překladu znamená Bavorské Motorové Závody. Společnost se na počátku zabývala pouze výrobou leteckých motorů (proto je má dodnes ve znaku). Motory byly natolik kvalitní, že s nimi piloti získávali i několik světových rekordů, jako například vystoupání do nejvyšší výšky. Prosperující společnost si již v roce 1922 otevřela obrovskou továrnu v Mnichově, kde sídlí dodnes. V roce 1923 sjel z výrobního pásu první motocykl této značky, konkrétně BMW R 32. Svůj první automobil vyrobili až o pět let později, tedy v roce 1928. Ten ovšem nebyl vyroben v Mnichově, ale v odkoupeném závodě v Eisenachu, kde vyráběli pouze jediný model podle vozu Austin Seven a pojmenovali jej Dixi. Svůj vlastní model zkonstruovali až v roce 1931 a pojmenovali jej Dixi 3/15. Automobil se stal naprostým hitem a prodalo se jej okolo 16 000.
Již na počátku třicátých let měly všechny vyráběné vozy, pro automobilku, charakteristickou masku chladiče. V této době byly vyrobeny modely 303, 309, 315 a 319. Ovšem nejznámějším a nejvýdělečnějším automobilem se stal model 328, který dosáhl maximální rychlosti až 150 km/h a byl tak nejrychlejším automobilem sériové výroby ve své době. Tento vůz byl převratný i z jiných důvodů, neměl již žádné stupačky a přední světla byla zapuštěna do karoserie. Právě tímto vozem se začala psát historie luxusních vozů BMW, které dokáží být vždy o krok napřed.